25 octombrie 2012

Cum se monteaza un canvas pe cadru ?

Una din cele mai spectaculoase modalităţi de expunere este montarea pe cadru. Cu uneltele necesare, o puteţi face şi singur acasă. Aveţi nevoie de printul pe panză (puteţi monta şi polipropilena pe cadru, dar nu arată la fel de bine), câţiva metri de cherestea rindeluită cu secţiunea de 2x4 cm, un capsator electric, un fierăstrău şi un ciocan.

Putem, desigur, cumpăra ceva de gata din Ikea sau Brico, cu certitudinea că aceeaşi imagine se odihneşte în încă câteva sute de apartamente din oraş.

Dacă ţinem la unicitate, putem încerca o variantă mai creativă. Căutăm o imagine care să ne placă (sau sunăm un prieten să ne ajute cu poza), după care.....


Se printează imaginea pe pânză (canvas), la AZERO/MyPoster, desigur, pentru că iese cel mai bine şi nici nu costă prea mult.

Se pregăteşte soluţia de laminare lichidă. Aceasta va forma un strat foarte eficient de protecţie, fără a modifica aspectul printului. Fără laminarea lichidă, o atingere accidentală ar putea distruge printul.

Pentru formate ceva mai mici, de până în 100 x 140 cm, cel mai comod este de aplicat cu un trafalete mic.

Vai, am distrus printul! Dar nu, după uscarea completă, stratul albicios dispare în totalitate.

În paralel, pregătim cadrul de lemn pe care se va monta pânza. Trebuie să obţinem în final 4 bare tăiate la 45 de grade, cu latura lungă egală cu dimensiunea frontală a printului.

Foarte important: nu uitaţi de protecţia muncii. Fierăstrăul circular poate tăia inclusiv vene, muşchi, tendoane şi oase. Utilizaţi echipament de protecţie (ochelari de protecţie, căşti, salopetă).

Şi să nu uităm... operaţiunea este cam murdară. Rumeguşul rezultat poate fi reciclat odată cu hârtia, deoarece este foarte foarte fin.

Dacă totul a decurs bine, în final avem cele patru bare pentru perimetrul exterior, colţare pentru rigidizare şi o bară transversală care să preîntâmpine defornarea în timp a cadrului.

Barele sunt fixate prin capsare cu capsatorul electric, pe ambele părţi.

4-5 capse sunt suficiente pentru a asigura o fizare rigidă.

Et voila, avem un cadru pour le giclee print.

Suprapunerea cadrului peste print. Dacă nu este făcută cu mare (dar mare!) atenţie, poate duce instant la compromiterea întregii lucrări.

Capsatorul electric, pe lângă bubuiturile care vor impresiona vecinii, se foloseşte şi la fixarea pânzei pe cadru.

Întindeţi bine pânza (necesită un pic de atenţie) şi capsati din 10 în 10 cm, cu capsele rotite la 45 de grade.

Am sărit peste pasul cu prelucrare colţurilor. Este un secret profesional foarte plictisitor, care va fi dezvăluit într-un articol separat. Sau căutaţi pe YouTube :^)

Operă! Întâlneşte-ţi creatorul!

Iar la final, autograful autorului a definitivat opera. Mulţumim Radu Oltean! Acum  camera  holul plotterului arată mult mai bine. PS: colţul ăla nu e lovit! Aşa arată grafica :)


3 comentarii:

Eugen spunea...

Bune informatiile. Sa stie toata lumea care sunt etapele prin care trece un tablou de la idee la produs finit.

cristian spunea...

daca nu avem posibilitatea de taiere 45 grade ci drept , se poate si asa?

ciprian furtuna spunea...

Taierea la 45 de grade contribuie la rigidizare... Cred ca se poate si taiat drept, dar e posibil sa iasa mai fragil, in final.

Trimiteți un comentariu

Pentru orice comentarii folositi cu incredere formularul de mai jos: